Jag vill ge dig o Herre min lovsång!

Jag vill ge dig o Herre min lovsång
Jag vill tacka med skönaste ord
För den kärelk och nåd osm är gränlös
Jag vill tacka för allt gott du gjort
 
Jag vill göra mitt liv till en lovsång till dig
Där var ton ska en hyllning till dig bära
Och i dagar av glädje och dagar av sorg 
Vill jag leva var dag till din ära
 
Ingen annan är värd att besjungas
Endast du Herre äger min sång
Och i himelens gyllene salar
Ska jag prisa dig evighet lång
 
Jag vill göra mitt liv till en lovsång till dig
Där var ton ska en hyllning till dig bära
Och i dagar av glädje och dagar av sorg 
Vill jag leva var dag till din ära
 
Och om sången nån gång skulle tystna
Eller störas av oro och strid
Herre öppna på nytt mina ögon 
Så jag ser att hos dig är min frid
 
Jag vill göra mitt liv till en lovsång till dig
Där var ton ska en hyllning till dig bära
Och i dagar av glädje och dagar av sorg 
Vill jag leva var dag till din ära
 
Här är en instrumental svängversion av Sväng Gunnars
 


Kommentarer
Linnéa

Gick omkring och sjöng på denhär hela morgonen, och skulle googla upp texten nu - och så hittade jag denna grymma blogg! Lägger direkt in bland favoritlänkarna (:

Svar: Åh va roligt! Välkommen hit! :)
vrldensljus.blogg.se

2014-01-10 @ 15:34:24
URL: http://mittimellanbarn.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vrldensljus.blogg.se

joh 8:12 "Jesus talade åter till dem och sade: jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." 1 joh 4:8 "... Ty gud är Kärlek." Jag tror på en gud som är ljus och kärlek, en gud som alltid kommer älska oss och som håller oss i handen. Som har en tröstande famn när vi behöver och som aldrig, aldrig någonsin lämnar oss. Den här bloggen är tänkt att skapa hopp och glädje i både trötta och fina dagar. För att sammanfatta så handlar den här bloggen om Jesus och hans kärlek.

RSS 2.0