Gud lämnar oss aldrig!

jes 43:2
Om du än måste gå genom vatten, är jag med dig,
eller genom strömmar, så skall de inte dränka dig.
Om du än måste gå genom eld, ska du inte bli svedd, lågan ska inte bränna dig.
jes 43:4
Eftersom du är dyrbar i mina ögon, högt aktad och älskad av mig.
jes 43:5
Frukta inte, ty jag är med dig.

Wow, jag tycker det är så häftigt! Tänk att gud har lovat att vad som än händer, när livet kommer emot oss som hårdast så kommer hans beskydd vara över oss, vi kommer inte gå under. Han är där med oss i livets strömmar och hjälper oss när det känns som om vi faller. Och han är alltid lika god, han älskar oss och tycker vi är det finaste han har! Det är faktiskt galet coolt att vår Gud den allsmäktige som har skapat allt, älskar oss och tycker vi är så dyrbara och fantastiska! Så ge aldrig upp för Gud ger aldrig upp om dig! Och efter regn kommer sol!
Ja, och en sak till; "what doesn't kills us, makes us stronger! "


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vrldensljus.blogg.se

joh 8:12 "Jesus talade åter till dem och sade: jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." 1 joh 4:8 "... Ty gud är Kärlek." Jag tror på en gud som är ljus och kärlek, en gud som alltid kommer älska oss och som håller oss i handen. Som har en tröstande famn när vi behöver och som aldrig, aldrig någonsin lämnar oss. Den här bloggen är tänkt att skapa hopp och glädje i både trötta och fina dagar. För att sammanfatta så handlar den här bloggen om Jesus och hans kärlek.

RSS 2.0