När allt bara känns fel och tungt..

När allt bara känns fel, när jag inte förstår varför eller hur jag någonsin hamnade i den här situationen.
När det känns som om mörkret har fallit tillslut, och hoppet runnit ut.
När livet blåser hårt och tiden tycks vara din fiende.
När det stormar och blåser och solen ej syns till.
 
Då är du här, oavsätt hur det känns.
Då kommer du med tröst och lyser i mitt mörker.
Då håller du om mig och skyddar mig från världen.
Då stillar du stormen i mitt inre och säger; "Var inte rädd, jag är med dig!"
 
Jag vet du har allt i din hand, jag vet att i din kärlek är jag trygg.
Så kom nära, nära i varje andetag.
 
Psaltaren, 91
 
1 Den som sitter under den Högstes beskydd och vilar under den Allsmäktiges skugga,
2 han säger: "I HERREN har jag min tillflykt och min borg, min Gud som jag förtröstar på."
3 Han skall rädda dig från fågelfängarens snara och från den förödande pesten.
4 Med sina fjädrar skall han övertäcka dig, under hans vingar skall du finna tillflykt.
   Hans trofasthet är sköld och skärm.
5 Du skall inte frukta nattens fasor, inte pilen som flyger om dagen,
6 inte pesten som går fram i mörkret eller farsoten som härjar vid middagens ljus.
7 Om än tusen faller vid din sida, ja, tio tusen vid din högra sida, så skall det inte drabba dig.
 
10 Ingen olycka skall drabba dig, ingen plåga närma sig din hydda.
11 Ty han skall ge sina änglar befallning om dig att bevara dig på alla dina vägar.
12 De skall bära dig på händerna, så att du inte stöter din fot mot någon sten.
15 Han ropar till mig och jag svarar honom. Jag är med honom i nöden,
    jag skall rädda honom och ge honom ära.
16 Jag skall mätta honom med långt liv och låta honom se min frälsning.
 
Hebr 13:5
Gud har själv sagt: Jag skall aldrig lämna dig eller överge dig.
 
Rom 8:35, 37
"Vem kan skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller hunger, nakenhet, fara eller svärd?" "Men i allt detta vinner vi en överväldigande seger genom honom som har älskat oss."
 
Amen till det!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vrldensljus.blogg.se

joh 8:12 "Jesus talade åter till dem och sade: jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." 1 joh 4:8 "... Ty gud är Kärlek." Jag tror på en gud som är ljus och kärlek, en gud som alltid kommer älska oss och som håller oss i handen. Som har en tröstande famn när vi behöver och som aldrig, aldrig någonsin lämnar oss. Den här bloggen är tänkt att skapa hopp och glädje i både trötta och fina dagar. För att sammanfatta så handlar den här bloggen om Jesus och hans kärlek.

RSS 2.0