Se dig genom Guds spegel!

Vet du nånting, du är Helt otroligt Vacker! Du är helt Perfekt och underbar! Gud skapade dig till sin avbild och han tänkte till lite extra just när han skapade dig! Så oavsätt om du tycker att du är vacker, fantastisk och fin så tycker han som skapade dig att du är helt perfekt, en skatt i hans ögon, hans älskade barn, hur vacker som helst, snygg, rolig, fin, dyrbar, cool, värdefull mm. Ja listan kan göras lång! Men det som är viktigt att komma ihåg när tankar kommer som säger att du inte är lika bra som de andra eller att du inte är fin, eller värdefull är att de är lögner! För du är ju skapad till den allsmäktige gudens avbild den enda som någonsin skulle kunna vara perfekt, han är du lik! Så nästa gång lögnerna knackar på dörren så behöver du inte öppna, låt inte de få någon effekt på dig se dig själv istället genom guds spegel på det sättet som han ser dig, och tacka han för att du är så underbart skapad! För du är helt underbart skapad, du är hans ögonsten! Ps 139:14 "Jag tackar dig för att jag är så underbart skapad. Ja underbara är dina verk, min själ vet det så väl." Ps 45:3 "Du är den skönaste bland människors barn, nåd är utgjuten över dina läppar. Därför har Gud välsignat dig för evigt."


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vrldensljus.blogg.se

joh 8:12 "Jesus talade åter till dem och sade: jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." 1 joh 4:8 "... Ty gud är Kärlek." Jag tror på en gud som är ljus och kärlek, en gud som alltid kommer älska oss och som håller oss i handen. Som har en tröstande famn när vi behöver och som aldrig, aldrig någonsin lämnar oss. Den här bloggen är tänkt att skapa hopp och glädje i både trötta och fina dagar. För att sammanfatta så handlar den här bloggen om Jesus och hans kärlek.

RSS 2.0