Var inte rädd, jag går bredvid dig.

Var inte rädd, jag går bredvid dig.
Kom ta min hand, jag håller i dig.
Här i min famn, kan du våga tro.
Sänk dina murar, jag ger dig ro.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.
Var inte rädd, jag går bredvid dig.
(från låten kärleksvisan)
 
Den här texten är så vacker och bra! Idag när jag lyssnade på den så kom jag på att det är med en sån här kärlek Gud älskar oss. Han är liksom den där kärleken som man ibland drömmer om, men kanske tappat hoppet om. Han är äkta kärlek. Och jag tror att han just nu i dennna stund sjunger den här texten för dig. Var inte rädd, jag är ju med dig, jag har ju läget under kontroll. Våga lita på att jag håller om dig, jag kommer inte låte dig falla. Hos mig finns alla de saker som den här världen saknar; meningsfullhet och ljus, kärlek och hopp, tro och framtid. Så våga vara nära mig. Jag älskar dig, och jag älskade dig innan någon ens visste att du skulle finnas. Jag har skapat dig helt unik och jag är så stolt över dig. Du är så vacker och dyrbar! Låt mig få bära dig genom tuffa tider i livet, när det känns lättare att ge upp. Ge mig dina bekymmer så ger jag dig frid. Lita på mig när hoppet sviker och allt känns tugnt. Var inte rädd, jag går ju här bred
vid dig!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vrldensljus.blogg.se

joh 8:12 "Jesus talade åter till dem och sade: jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." 1 joh 4:8 "... Ty gud är Kärlek." Jag tror på en gud som är ljus och kärlek, en gud som alltid kommer älska oss och som håller oss i handen. Som har en tröstande famn när vi behöver och som aldrig, aldrig någonsin lämnar oss. Den här bloggen är tänkt att skapa hopp och glädje i både trötta och fina dagar. För att sammanfatta så handlar den här bloggen om Jesus och hans kärlek.

RSS 2.0