Be still and know that I am God

The sun comes up, it's a new day dawning
It's time to sing Your song again
Whatever may pass, and whatever lies before me
Let me be singing when the evening comes
 
Åh denna text är så fin jag gillar speciellt "whatever may pass, and whatever lies before me, let me be singing when the evning comes." Ibland blir inte livet som vi tänkt oss, men jag tror de två raderna är viktiga att komma ihåg. För om vi en gång kan säga de orden uppriktigt och rakt från hjärtat så tror jag att på nått sätt kan vi gå rakt genom svårigheterna till bättre tider än att gå i cirklar som vi gör ibland. Jag tror det bästa vi kan göra i tuffa tider är att lita på Gud och veta att han har allt under kontroll och att han alltid är med oss. :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vrldensljus.blogg.se

joh 8:12 "Jesus talade åter till dem och sade: jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." 1 joh 4:8 "... Ty gud är Kärlek." Jag tror på en gud som är ljus och kärlek, en gud som alltid kommer älska oss och som håller oss i handen. Som har en tröstande famn när vi behöver och som aldrig, aldrig någonsin lämnar oss. Den här bloggen är tänkt att skapa hopp och glädje i både trötta och fina dagar. För att sammanfatta så handlar den här bloggen om Jesus och hans kärlek.

RSS 2.0