Stanna upp och se vad vi fått

Ibland tar vi saker för givet, vi tar oss inte tid att stanna upp och vara tacksamma för det vi har, tacksamma för livet. men om man tänker efter så har vi fått så otroligt mycket! jag menar tänk att vi lever, vi har familjer och vänner, skola eller arbete, ett hem och en säng att sova i, mat på bordet varje dag, kläder och saker av alla slag.
   Det är egentligen helt otroligt vackert och stort att någon älskade oss så mycket att innan vi ens visste att han fanns så gav han sitt liv för att vi skulle få livet, han tog alla sjukdommar på sig så att vi skulle kunna vara friska, han tog alla negativa känslor som hat, bitterhet, skam, mm. bara för att vi skulle få kärlek, glädje och frid. Han gick genom det mörkaste mörkret som finns för att vi skulle få ljus.
   Det är så rörande när man väl stannar upp och tänker på allt vi har fått, vi är det välsingade folket liksom! Och Guden vi tror på han är en generös gud, han älskar att ge så han bara fortsätter att välsinga oss, så stanna upp och se hur bra vi har det, se hur mycket kärlek det ligger bakom det vi har idag och tacka för jag tror att när vi väl börjat tacka för det vi har, inser vi hur mycket vi har och det leder till ännu mer tack och tillslut är man helt salig och lycklig över hur välsingad man är!
 
Så Tack Jesus för allt jag har fått, jag är verkligen så tacksam! Älskar dig!
 
Joh 3:16
Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.
 
Jes 53:4-5
Men det var våra sjukdomar han bar,
våra smärtor tog han på sig,
    medan vi höll honom för att vara hemsökt,
slagen av Gud och pinad.
 Han var genomborrad för våra överträdelsers skull,
slagen för våra missgärningars skull.
    Straffet var lagt på honom för att vi skulle få frid,
och genom hans sår är vi helade.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vrldensljus.blogg.se

joh 8:12 "Jesus talade åter till dem och sade: jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." 1 joh 4:8 "... Ty gud är Kärlek." Jag tror på en gud som är ljus och kärlek, en gud som alltid kommer älska oss och som håller oss i handen. Som har en tröstande famn när vi behöver och som aldrig, aldrig någonsin lämnar oss. Den här bloggen är tänkt att skapa hopp och glädje i både trötta och fina dagar. För att sammanfatta så handlar den här bloggen om Jesus och hans kärlek.

RSS 2.0