Geting!

God morgon!
 
I morse flög det in en geting i mitt rum. Jag hade persienerna nerdragna men balkongdörren öppen. Den surrade runt en lång stund och hittade inte ut. Den blev mer och mer desperat och till slut flög den ut till värmen, ljuset och den vackra världen utanför. När jag såg detta kom jag och tänka på att ofta är så med oss också, vi lever i ljus och värme men blir lockade av något annat så vi flyger in i mörkret. Ibland känns det som om vi aldrig kommer hitta ut igen. Som om vi bara surrar omkring i något mörkt och obehagligt. Men Gud slutar aldrig dra oss till ljuset! Hans ljus blir starkare ju mörkare det är omkring oss så att vi kan hitta hem igen. Hans kärlek och värme gör att vi ser världen med nya ögon. Vi ser allt det goda han har lagt här och hur mycket han älskar oss. Vi kan se hans fantastiska planer och vara med och fullfölja dem. Det är riktigt häftigt!
 


Kommentarer
Maja Eriksson

Bra liknelse :D

Svar: Tack! :)
vrldensljus.blogg.se

2013-06-26 @ 15:17:42
URL: http://jerpunkt29kolon11.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vrldensljus.blogg.se

joh 8:12 "Jesus talade åter till dem och sade: jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." 1 joh 4:8 "... Ty gud är Kärlek." Jag tror på en gud som är ljus och kärlek, en gud som alltid kommer älska oss och som håller oss i handen. Som har en tröstande famn när vi behöver och som aldrig, aldrig någonsin lämnar oss. Den här bloggen är tänkt att skapa hopp och glädje i både trötta och fina dagar. För att sammanfatta så handlar den här bloggen om Jesus och hans kärlek.

RSS 2.0