Tack Jesus!

Jesus är underbar alltså! Det är så skönt att man alltid kan räkna med honom! Som igår till exempel jag hade lyckats slarva bort en mapp till skolan med massa viktiga papper som jag behövde ha idag. Jag letade och letade men hittade den inte och de kändes jättejobbigt. Men då kom jag på att man kan ju faktiskt fråga vår älskande pappa så det gjorde jag, jag bad Gud snälla hjälp mig att hitta mappen! Då fick jag en tanke att den kanske låg i en låda som fanns på mitt rum så jag sprang och kollade och gissa vad som låg där?! Min fina röda mapp med viktiga papper! Alltså Gud är så underbart god! Det är så underbart att han verkligen bryr sig om oss även småsaker och det är så skönt att han vill vara med oss alltid, i vår vardag! Så tack tack Jesus!  


Kommentarer
Maja

Vad underbart! Gud hjälper till med allt stort som smått!

Svar: Ja verkligen! Gud är så underbar! :)
vrldensljus.blogg.se

2013-05-08 @ 20:06:57
URL: http://jerpunkt29kolon11.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vrldensljus.blogg.se

joh 8:12 "Jesus talade åter till dem och sade: jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." 1 joh 4:8 "... Ty gud är Kärlek." Jag tror på en gud som är ljus och kärlek, en gud som alltid kommer älska oss och som håller oss i handen. Som har en tröstande famn när vi behöver och som aldrig, aldrig någonsin lämnar oss. Den här bloggen är tänkt att skapa hopp och glädje i både trötta och fina dagar. För att sammanfatta så handlar den här bloggen om Jesus och hans kärlek.

RSS 2.0